Kanal 7

Kanal 7

Kanal 7 televizyon kanalının oldukça politik bir kuruluş öyküsü mevcuttur. 1992 yılında Refah Partisinin kapatılmasıyla birlikte parti genel başkanı Necmettin Erbakan tarafından talimat verilmesi üzerine kuruluş aşamalarına başlanmıştır. Temellerinde İslami fikirleri olan ve buna göre televizyonlarda yayın yapan kanalın ilk ortaya çıkışı Haşim Bayram’ın sahibi olduğu Kombassan Holding ve Necmettin Erbakan birlikte yaptığı görüşmeler neticesinde ortaya çıkmıştır. Kendi arasında kurma kararı veren iki saygın insan önce Türkiye Radyo Televizyonuna farklı ziyaretlerde bulunarak, teknik alt yapı ve konular hakkında bilgi aldılar.

1993 yılında altı ortak daha bulunarak toplamda sekiz ortak birleşerek Yeni Dünya İletişim A.Ş. ‘yi kurdular. Büyük ölçüde sermaye isteyen şirket için iki ortak Recai Kutan ve Haşim Bayram kaynak arayışları için Almanya’ya gittiler. Refah Partisine bağlı olan Millî Görüş Derneğinin merkezi Köln şehrinde ve diğer Alman Şehirlerinde yardım toplamaya başladı.

Yardımda toplanmış bütün paralar Refah Partisi’nin kasası konumundaki Süleyman Mercümek’in banka hesaplarına gönderildi. İlk olarak yardım toplama işine Haşim Bayram devam ederken çeşitli sebeplerden dolayı toplaması durduruldu ve yerine Zekeriya Karaman’a görev verildi.

Almanya’nın çeşitli şehirlerinde Kanal 7 için yardım kampanyaları sürdürüldü ve en büyüğü Köln’de gerçekleşen bugün de sahibi olan Zahit Akman’ın da aralarında bulunduğu farklı iş dünyası insanlarının ve sanatçılarının da katıldığı bir yardım gecesi düzenlendi.

Bu olaylar neticesinde gerçekleşen kurulum aşamaları sonucunda İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığının bünyesinde bulunan televizyon kanalı frekansı üzerinden Kanal 7,    27 Temmuz 1994 tarihinde yayın dönemine başlamış oldu. Belediye’ye ait BRT kanalının teknik alt yapısı ve frekansı kullanılarak Recep Tayyip Erdoğan’ın seçilmesi sonucunda Yeni Dünya İletişim A.Ş.’ye kiralandı. Çeşitli yerlerden el de edilen bağışlarla da Reşit Paşa’da boş bir bina kiralanarak faaliyete girdi.

Kanal 7 diğer ulusal yayın yapan kanallar gibi düzenli olarak logo değiştiren bir kuruluş değildir. Yayın hayatına başladığı ilk günden 1999 Eylül’üne kadar aynı tasarımda kalmıştır. 1999’da değiştirdiği logosunu ise yine bir eylül adında 2002 yılında yapmıştır. Son olarak 2002’de değiştirdiği ve günümüzde hâlen kullanmış olduğu gri logosunu izleyicilerine sunmaktadır.